MELDKAMERDIENST

PAC MELDKAMER

PAC staat voor Particuliere Alarm Centrale  Om een zo hoog mogelijk rendement te halen uit uw alarm systeem werken wij samen met PAC meldkamer partners waaronder Alarm Meldnet en de MPL welke perfect in staat zijn om zo snel mogelijk op uw alarm meldingen te reageren.

Deze 24 uurs bemande meldkamers werken met de nieuwste en meest geavanceerde technieken om zo goed mogelijk op onze systemen te kunnen reageren

Overzicht van mogelijke meldingen:

  • Brand
  • Overval
  • Inbraak
  • Hulpoproep (Paniek / Medisch)
  • Sabotage
  • Uitloopfout
  • Storing brandmeldcentrale
  • Uitval verbinding(en) (AL2/DP3/DP4)
  • Testmelding niet ontvangen
  • Zender accu storing (batterij bijna leeg)
  • Uitval van een component
  • Systeem accu storing
  • 230V uitval
  • Mislukte inschakeling
  • Nog niet ingeschakeld
  • Uitschakeling buiten rooster
  • Uitschakeling onder dwang

ALARMVERIFICATIE

U zult in de alarmprocedures een verschil zien tussen een geverifieerd alarm en een niet geverifieerd alarm.

De PAC (particuliere alarm centrale) is verplicht om alarmmeldingen te verifiëren voordat zij deze mogen

doorgeven aan de hulpdiensten.

De verificatie van alarmen werkt fantastisch in combinatie met onze Jablotron systemen.

Alarmverificatie is mogelijk middels:

  • menselijke waarneming;
  • beeldoverdracht (camera’s);
  • inluisteren;
  • meerdere zones in alarm.

Sleutelhouders

Wij adviseren om minimaal drie sleutelhouders op te geven die beschikken over:

  • een sleutel van het beveiligde risicoadres;
  • een code/wachtwoord voor de meldkamer;
  • een code en/of druppel om het alarmsysteem te bedienen.

Daarnaast is het voor hulpdiensten (politie, brandweer e.d.) van belang dat een sleutelhouder

binnen 15 minuten aanwezig kan zijn op het beveiligd risicoadres.

Bewakingsdienst

U kunt er ook voor kiezen om een bewakingsdienst als sleutelhouder op te geven. Daarbij is het wel belangrijk om rekening te houden met het volgende: als wij een bewakingsdienst toevoegen aan de bellijst dan staat deze automatisch bovenaan (na het eventuele telefoonnummer van het risicoadres). Als u wilt dat de bewakingsdienst als laatste wordt gebeld of alleen tussen bepaalde tijdstippen, geef dit alstublieft bij ons aan.

Wij gaan graag voor u aan de slag support@ibcbveiliging.nl